Як створити ефективну стратегію SMM-маркетингу для вашого бізнесу

Просто «бути присутнім» у соціальних мережах і публікувати щось — недостатньо. Немає жодних гарантій, що це збільшить продажі або хоча б приверне увагу потенційних клієнтів. Аби успішно працювати з аудиторією та раціонально використовувати бюджет, компаніям потрібна SMM-стратегія. Вона чітко визначає, куди йти і для чого, не дозволяючи створювати активності, котрі не приносять відповідного результату. Розповідаємо, що потрібно для створення ефективної системи просування в соціальних мережах.

Що таке SMM-стратегія

SMM-стратегія – це послідовний план дій для всіх, хто займається рекламою компанії в соціальних мережах, з метою досягнення поставлених маркетингових, комунікаційних, медійних або бізнес-цілей. Вона включає в себе: визначення цільової аудиторії, вибір соціальних платформ та інструментів для оцінки результатів, складання плану контенту. Також, даний документ встановлює показники ефективності та бюджет.

Розробка SMM стратегії забирає чимало часу. На попередні дослідження та пошук відповідних моделей просування може піти кілька місяців. У подальшому, в неї можуть вноситись корективи.

Для чого потрібна SMM-стратегія

Наявність єдиного плану просування в соціальних мережах дає ряд переваг:

  • Економія грошей. Коли знаєш портрет цільової аудиторії та який контент їй цікавий, це дозволяє не витрачати бюджет на рекламу та не втрачати потенційних клієнтів. Точний розрахунок майбутніх витрат дасть розуміння їх ефективності.
  • Економія часу. Запуск реклами та створення нового контенту потребує попереднього тестування гіпотез. Без чіткої стратегії можна витратити багато часу, але так і не знайти оптимального рішення. З нею ж відразу почнеш рухатися у потрібному напрямку.
  • Збереження сил і нервів. Не доведеться вручну керувати співробітниками, пояснювати, хто, що і коли повинен робити. Команда працює узгоджено, кожен учасник знає свої завдання та інструменти їх виконання, діє в рамках виділеного бюджету. Новачки відразу включаються у роботу.

Потреба у SMM-стратегії виникає, коли бренду важливо створити єдиний стиль позиціонування продукту, вийти на нові сегменти аудиторії та канали комунікації для масштабування бізнесу, адаптуючись до зовнішніх змін, що загрожують втратою потенційних клієнтів та прибутку.

Що входить в стратегію SMM

Розробка SMM стратегії починається з постановки цілей. Необхідно чітко визначити, для чого компанія йде в соціальні мережі і чого хоче досягти. Далі доведеться визначити:

  • для кого ми продаємо (аналіз цільової аудиторії);
  • що ми продаємо (сильні і слабкі сторони продукту);
  • як підвищити ефективність продажів (методи просування);
  • де і коли просувати товар (вибір платформ, частота публікацій);
  • на яких властивостях продукту акцентувати увагу (позиціонування).

Після запуску стратегії потрібно постійно відстежувати її ефективність. В цьому допоможуть вказані в документі метрики.

Як створити ефективну стратегію SMM

Створення SMM стратегії проходить у кілька етапів. Кожен з них досить витратний, особливо перший.

Підготовча робота

На цьому етапі важливо визначитися, до якого результату повинно призвести просування сторінок в соціальних мережах, і виконати ряд досліджень. Ось що конкретно потрібно зробити:

  1. Поставити цілі. Потрібно визначити конкретні, вимірювальні, досяжні, значимі та обмежені за часом цілі (метод SMART). Мета може звучати так: збільшити кількість підписників на 20% за півроку.
  2. Вивчити продукт. SWOT-аналіз допоможе виявити сильні та слабкі сторони того, що пропонує компанія (наприклад, натуральні інгредієнти та доступна ціна), а також можливості та загрози, з якими він стикається на ринку (наприклад, недостатнє освітлення в соціальних мережах).
  3. Дослідити цільову аудиторію. Можнавикористовувати опитування, інтерв’ю та аналітичні дані. Вони допомагають дізнатися про потреби та вподобання тих, хто взаємодіє з брендом.
  4. Провести аналіз конкурентів.Моніторинг акаунтів схожих компаній проводиться для того, щоб виявити успішні практики взаємодії з підписниками (наприклад, проведення конкурсів) і взяти їх собі на озброєння.
  5. Оцінити поточний стан соціальних мереж компанії. Вивчається кількість підписників, рівень залученості аудиторії, якість контенту та ефективність існуючих стратегій.
  6. Визначитися з площадками для просування. Основні зусилля слід спрямувати на соціальні мережі, яким віддає перевагу цільова аудиторія (наприклад, Instagram і YouTube).
  7. Вибрати позиціонування. Потрібно знайти унікальні характеристики бренда, котрі підкажуть аудиторії, чим він краще інших (висока якість продукції та персональний підхід до клієнтів, наприклад).

Тепер є вся вихідна інформація, яка знадобиться при розробці плану просування.

Створення стратегії

Це основна частина роботи, яка описує, як саме будуть досягатися поставлені цілі. У межах цього етапу виконуються:

  • Розробка візуалу. Включає вибір палітри кольорів, шрифтів, графічних елементів, фотографій та відео, які забезпечать впізнаваність бренду.
  • Визначення tone of voice (голосу бренду). Він може бути, наприклад, легким і дружнім, професійним і впевненим або турботливим і підтримуючим — залежно від цінностей компанії.
  • Складання контент-плану. У ньому потрібно написати, які рубрики будуть введені, які теми, формати і типи публікацій використовуватимуться. Також вказуються дати і час виходу публікацій. Регулярний постинг необхідний для утримання уваги аудиторії.

Окремо розраховується бюджет на рекламу та таргетинг.

Аналіз ефективності

  • Етап, який не можна назвати завершальним. Тому що після оцінки отриманих результатів можуть знадобитися доопрацювання або створення нової стратегії.
  • Аналітика та KPI. Важливо підключити системи аналітики і вибрати для контролю результатів метрики, які відповідають цілям і завданням просування. Такі показники (KPI), як залученість, охоплення, конверсії та інші, допомагають зрозуміти, що працює добре, а що потребує доопрацювань.
  • Аналіз та коригування стратегії. Час від часу потрібно аналізувати, які результати дає розроблена стратегія, наскільки вона ефективна, чи потрібно щось змінювати. За необхідності вносяться корективи та додаються нові гіпотези.

Можна провести дослідження і скласти план просування самостійно. Можна замовити SMM-стратегію. У будь-якому випадку вона допоможе прийти до потрібних результатів найшвидшим шляхом і з мінімальними витратами.

Висновки

Створити SMM-стратегію — це означає забезпечити ефективне просування компанії в соціальних мережах без зайвих витрат часу і грошей. Стратегія не складається один раз і назавжди. Вона може і повинна змінюватися залежно від змін в бізнес-процесах, ситуації на ринку та в економіці. Треба враховувати, що її розробка може зайняти кілька місяців і потребувати певних вкладень. Чітко визначені цілі, регулярний постинг і чутливий контроль результатів — необхідні компоненти для досягнення успіху.

Схожi новини

Маєте завдання?

Давайте обговоримо його