Що таке конверсія і як вона розраховується 

Что такое конверсия и как она рассчитывается

Дізнатися про ефективність онлайн-проєктів допомагають маркетингові метрики. Одним із важливих показників, які можуть розповісти про успішність інтернет-магазину або іншого проєкту – це конверсія. Розібратися в цьому понятті важливо не тільки маркетологам, а й власникам бізнесу, а також тим, хто тільки замислюється про розвиток власних онлайн-платформ. Спочатку варто зрозуміти, що таке конверсія. Далі можна знайомитися з її видами та основними формулами для розрахунку цієї метрики.

Що таке конверсія

Conversion Rate – це співвідношення відвідувачів онлайн-ресурсу з активними діями, які вони здійснювали на ньому. Конверсія в маркетингу – це не тільки продаж товарів і послуг. Беруться до уваги й інші дії клієнтів на сайті:

  • реєстрація;
  • перехід по банеру;
  • оформлення заявки;
  • підписка на розсилку;
  • замовлення зворотного зв’язку.

Конверсія перетворює відвідувача вашого ресурсу на потенційного клієнта. CR вимірюється у відсотках. Ви можете розрахувати показники за певний відрізок часу, будь то тиждень, місяць, рік. Також можна вираховувати коефіцієнт за сезон. 

Види конверсій 

Є різниця в розрахунках Conversion Rate для маркетингу та реклами. У першому випадку, вона визначає співвідношення відвідувачів певного онлайн-ресурсу до цільових дій на ньому. У другому – береться до уваги число показів і кількість взаємодій з рекламодавцем. До основних видів CR відносять:

  • Мікроконверсії – цільові дії клієнтів на сайті без урахування покупки. 
  • Макроконверсії – показник кількості користувачів, які принесли прибуток. 

Хоча основна мета будь-якого магазину – це продажі, не варто недооцінювати невеликі дії відвідувачів ресурсу. Обидва поняття нерозривно пов’язані між собою. Без мікроконверсій, покупки неможливі. Вивчаючи поняття Conversion Rate, ви можете зустріти й інші її типи:

  • пряма – клієнт, потрапляючи на сайт, відразу щось купує;
  • крос-девайсна – беруться до уваги дії одного користувача ресурсу на різних пристроях;
  • асоційована – досліджуються точки взаємодії з сайтом, які призвели до макроконверсії;
  • за показами – розглядається кількість переглядів рекламних роликів.

Ці типи CR дають змогу отримати більше інформації для майбутньої оптимізації ресурсу. Однак вони рідко використовуються маркетологами-початківцями.

Як розраховується конверсія

Знайти показники Conversion Rate допоможе проста формула: (кількість конверсій / загальна кількість відвідувачів) х 100%. Виконувати розрахунки можна як вручну, так і використовуючи певні сервіси. Один з універсальних інструментів, який допоможе у веденні онлайн-бізнесу – це Google Analytics. Він допоможе рахувати не тільки конверсії, а й інші важливі маркетингові метрики. Оцінити показники та визначити ефективність бізнесу допоможуть і фахівці агенції діджитал-маркетингу DigitalArt.

Є й формули для інших видів CR. Зокрема, ви зможете дізнатися рівень зацікавленості відвідувачів сайту. Формула виглядає так: (число конверсій / кількість сеансів) х 100%. З її допомогою розраховується рентабельність ресурсу. Ви також можете дізнатися, наскільки у вашому продукті зацікавлені нові клієнти. У цьому разі формула конверсії матиме такий вигляд: (загальна кількість цільових дій / кількість унікальних відвідувачів) х 100%. Прості математичні підрахунки допоможуть визначити і вартість кожної Conversion Rate. Для цього потрібно знайти співвідношення суми, яку виплачено за всі конверсії в певний період, до загального їх числа.

Який рівень CR вважається оптимальним – усе залежить від конкретної ніші. Для продажу нерухомості він може дорівнювати 2,9 %, а для туризму – 5 %. У сфері електронної комерції цифри варіюються від 1,84 до 3,71 %. Щоб визначити, наскільки хороший рівень ваших показників, доведеться провести додаткові нішеві дослідження. 

Навіщо вимірювати конверсії

Без своєчасного аналізу Conversion Rate складно оцінити успішність онлайн-проєкту. Правильне використання цього інструменту допоможе:

  • підвищити прибутковість бізнесу;
  • оптимізувати маркетинг;
  • поліпшити користувацький досвід. 

Коефіцієнт показує ефективність використаних для просування маркетингових стратегій. З його допомогою ви зможете підібрати оптимальний варіант для бізнесу. Крім того, це дає можливість краще розподілити бюджет на просування між різними каналами і визначити найефективніший для вашого ресурсу, що зі свого боку приведе нових клієнтів.

Фактори, що впливають на конверсію

Conversion Rate залежить від багатьох моментів. Ось кілька поширених проблем, які можуть знизити показники коефіцієнта:

  • завищена ціна;
  • мізерний асортимент;
  • незадовільна якість товару;
  • поганий сервіс;
  • непродуманий інтерфейс сайту.

Ще один фактор, від якого залежить відсоток конверсії – це взаємодія з клієнтами. Якщо вона недостатня, то кількість цільових дій падатиме.

Від чого залежить кількість покупок на сайті – багато в чому від трафіку. Число відвідувачів впливає на наявність цільових дій. За умови, що ці клієнти будуть цільовими. Деякі фахівці з просування можуть піднімати трафік за рахунок не зацікавлених у вашій послузі або товарі користувачів. Така стратегія призводить до красивих цифр у звіті, проте негативно впливає на показники конверсії. У кращому випадку вони залишаться без змін, у гіршому – можуть знизитися. Подібні схеми негативно впливають і на позиції сайту у видачі пошукових систем. 

Поради щодо поліпшення конверсії

Підвищення CR – це тривалий процес, який вимагає постійних досліджень і аналізу успішності стратегій. Впоратися із завданням допоможуть кілька порад:

  • Визначте і вивчіть свою цільову аудиторію.
  • Перевірте інтерфейс і швидкість роботи сайту.
  • Подбайте про якісне наповнення ресурсу.
  • Не забувайте використовувати кнопки Call-to-Action.
  • Публікуйте відгуки клієнтів і рекомендації експертів.
  • Запропонуйте акції та знижки.
  • Впровадьте програму лояльності. 
  • Проводьте A/B тести й аналізуйте їхні результати.
  • Використовуйте професійне SEO просування.

Для підвищення кількості відвідувань ресурсу, варто замовити налаштування таргетованої реклами. Оголошення в соціальних мережах і на інших каналах будуть націлені на вашу цільову аудиторію, яка зацікавлена в товарі або послузі. Важливо також чути своїх клієнтів – враховуйте їхні зауваження та побажання. Це позитивно позначиться на конверсії. Варто згадати і про взаємодію з аудиторією. Подбайте про якісний зворотний зв’язок із клієнтами.

Висновок 

Конверсія – важлива метрика для оцінки ефективності вашого онлайн-бізнесу. Коефіцієнт нескладно розрахувати самостійно, однак для якісного просування проєкту краще скористатися послугами професіоналів. Вони допоможуть своєчасно провести аналіз показників. Завдяки цьому ви зможете проаналізувати ефективність використаної маркетингової стратегії і за необхідності поліпшити або змінити її. Пам’ятайте, що підвищення конверсії – це довгостроковий процес, проте він приносить хороші результати у вигляді зростання прибутку. 

Схожi новини

Маєте завдання?

Давайте обговоримо його